I thought my cats would miss me. Well. They had a surprise for me!


_MG_8336.jpg

When I travel abroad, my cats can’t come with me. Hotel rooms aren’t suited for cats. I did consider it at first, but the idea brought on nightmares. I could see myself trying to catch running shadows holding a fish in their mouths in dark cellars of French hotels. Some common sense is necessary.

By the way: I know a good address for Cunning & Guile Ltd. I leave them there with bags filled with luggage: litter box, food, toys and their private blanket. Even then I must try hard not to get sentimental as my car leaves the street. Yeah, I’m really tough.

A trustworthy guest house is priceless, since handing over your beloved animal is quite something. I know someone who left her cats and got them back after a week, with a 25 percent weight loss. And with nervous, skittish eyes. I try to put this out of my mind. Kingdoms have faltered under lesser misdemeanours.

My tigers’ holidays are of the all inclusive type. They get all you can eat delicacies and wellness treatments are included. A mum and her two teenagers also live on their temporary address. In line with the maxim ‘divide and rule’ each cat gets one teenager for overall efficiency. Cootje cuddles up to the daughter, Pernod pillows his head on the son’s shoulder. Hereby both of them have their own petting machine. Mum takes care of them during school hours and provides their food and drinks. When they are hanging in the curtains with their nails they get a round of applause. And every sly look towards the candy closet is awarded in the appropriate manner.

After two weeks there I am, panting and with my travel clothes still on, standing at the front door to fetch Ltd. I stupidly hope for an enthusiastic welcome. But no. Once again they haven’t missed me at all. With their shiny caressed coat of fur and some more weight around their belly they look surprised when I enter the room. They give me this funny look: ‘Anything wrong? Have you been away then? Haven’t noticed at all.’ Cats…

  • Publication out of the book Miauwkes’ by Veronique Puts. Like this story? Press the blue ‘follow’ button on the blog page and receive an email every time a new story is published.

8 thoughts on “I thought my cats would miss me. Well. They had a surprise for me!

  1. Last year, Missy was included 3 days at our vet because she had to lie on a drip. Missy is not a cuddle cat, she runs all day behind me and gives me hughs with her head. I went every day along and as soon as I opened her bench she spontaneously came down on my shoulder and hughed me for minutes, something she had never done. She didn’t eat, unless I gave her some food and stayed with her. When I went to pick her up, it was a Saturday evening at 9 pm the vet was still busy with someone els and I had to wait. It was very quiet and suddenly the vet sayd that it would not be long, and I had answered it, with the result that Missy had heard me and then she start to meowing until I finally could with her and that she could see me. Once at home she departed not from my side, she quickly took back her old habits without excessive hugging.
    This is not a holiday story, but with this I want to make clear that she missed me and that she was happy to see me.

    Liked by 2 people

  2. Mijn vrouw had een verwaarloosd straatkatje mee naar huis gebracht , een zielig hoopje haar maar met veel temperament . Ik had nooit huisdieren gehad maar na enkele dagen was zij mijn constante metgezel tot zij na 18 jaren overleden is .
    De eerste keer dat wij haar naar een kattenhotel deden en haar daar terug gingen ophalen was dat poesje van amper 3,2 kg 1 kg vermagerd . Verschrikkelijk , die poezenmoeder was wel goed voor haar gasten maar ze had er veel te veel .
    Het hielp natuurlijk ook niet dat mijn hartediefje de meest asociale kat was die ooit geleefd heeft , niets of niemand was welkom . Niemand kon geloven dat zij zo lief was , het enige wat zij zagen was haar rug en als ze pech hadden haar tanden en klauwen .
    We hebben een ander poezenhotel gevonden met veel minder katten en daar is zij zelfs socialer geworden ( een beetje toch ) .
    Nu krijg ik alleen nog verwijtende blikken van de katten van de buren als ik thuiskom van een weekje buitenland .
    Eens een kat in je hart gesloten ben je hopeloos verloren .

    Hartelijke groeten , Werner

    Liked by 2 people

  3. We tried leaving our cats at a “pet hotel”, but they were so stressed, their hair would fall out. Now we pay somebody to come to our house once a day to feed them, clean the litter box, water the plants, collect the mail, etc. It means they are home alone a lot, but they are in their home. Works well. And also, when we come home, they greet us with sleepy eyes and a look like “where you away?”

    Liked by 3 people

  4. Wou dat ik ook zulks een ervaring had gekregen….nee hoor! Ragdoll gekocht omdat ik veel alleen zat en ziek was, ok, had het moeten weten…poes was 4 maanden, en niemand kocht ze…leek toch heel lief! Een dag hier, en ziek, had garantie…maar al vlug slechte ervaring mee, dus hier naar dierenarts.Na veel onderzoeken, tja dat kleine ding had vanalles, maar wat het ergste was…haar ( zijn ) darmen bleken niet in orde. Dus enkel nog eten van bij de dierenarts geven….nooit eens wat anders, vond dat zo zielig…Op termijn had ik het dan toch klaar gespeeld om af en toe een beetje Wiskas onder haar voer te doen…ze bloeide helemaal open! Na een 9 tal maanden….gingen mijn ex vriend en ik op vakantie…..naar Kreta….dus op zoek naar een goed asiel….on-line gezocht….als ik dat las dacht ik, dit is het, we gingen kijken, was niet bij de deur…in Tongeren! Ze hadden aparte mooie kamertjes voor de poezen, waar deze overdekt naar buiten konden….ik had alle verslagen bij van mijn dierenarts…..dus ZEKER GEEN ETEN GEVEN VAN ANDERE POEZEN! We vertrokken vol vertrouwen…..Na zo’n dag of 4 belde ik, om te horen hoe mijn poes zich voelde, goed he….ze speelt met een kleine poes…maar mept niet terug als ze van van een ander een tik kreeg, typisch Tsimi! Ik had wel gevraagd om ze apart te zetten, want had gezien dat er toch overal harde brokjes stonden….maar wat denk je? Ze zullen het wel in de gaten houden he? Na 1 week belde ik terug…..wat bleek, mijn poes was ziek, diaree…..!!! Ik heb onmiddelijk gezegd, ga ermee naar de dierenarts….en zet ze apart….desnoods bel je mijn dierenarts maar!
    Dus mijn vakantie was om zeep, we zouden 2 weken wegblijven…..
    Na nog een telefoon zei ze, haar dierenarts had gezegd dat ze de poes maar yogourt moest geven….wat ze natuurlijk niet wou eten!
    Eenmaal terug thuis, dadelijk poes gaan halen, ik wist niet wat ik zag…..ze was op die korte tijd de helft van haar gewicht verloren…..ze was wel heel gelukkig mij te zien, ik heb nog betaald ook, waar ik nu nog spijt van heb! Dadelijk hier naar de dierenarts, ja stoelgang ook nog vol bloed ! Hiermee maakt ik aan dit lange verhaal een eind…..poes heeft gehuild tot ze terug thuis was…..Maar het is nooit meer goedgekomen, om de zovele weken moet ze cortisone inspuitingen krijgen, nu al jaren, in het begin pilletjes…tot ze die niet meer verdroeg……Ik heb die vrouw achteraf nog een mail gestuurd….die niet mis te verstaan was…..helaas, het leed was geschied !
    Graag zou ik er ook nog eens vantussen gaan, ben terug alleen, want mijn nu ex vriend liet me zitten omdat mijn ziekte erger geworden was…..nu durf ik poes nergens meer laten !!!

    Liked by 2 people

  5. Toch fijn als je een adres hebt waar je ze met een gerust hart kan achterlaten. Alhoewel je ze niet snel genoeg terug kan gaan ophalen om dan te moeten vaststellen dat ze je niet gemist hebben. Eigenlijk moet je daar blij om zijn, het is een bewijs dat ze op hun logeeradres, net als thuis, als koningen behandeld zijn.

    Liked by 3 people

  6. Haha, héél leuk. Ofwel zijn ze boos, ofwel merken ze, zoals in dit geval, nog niet eens dat hun baasjes weg zijn. Dat is natuurlijk het voordeel als ze in een gezin terecht
    kunnen. Wanneer ze alleen thuis moeten blijven met af en toe iemand die hen komt verzorgen, liggen de kaarten anders…

    Liked by 3 people

Leave a Reply

