8 thoughts on “It is, isn’t it?

  1. Schitterend! Onze kater van ondertussen 16 jaar is ooit als jonge snaak met een biefstuk van bij de buurvrouw teruggekomen…. En 1 keer met een haring, die dus nooit op de bbq geraakt is. Resultaat: buurvrouw kocht een stukje vlees of vis meer voor “onzen Timmy”, zoals ze het zo mooi zei… “Want het beestje mag toch ook iets hebben”! Kittens krijgen alles gedaan!

    Liked by 1 person

  2. Schitterend ! Je kan toch wat tegenkomen hé met die sloebers. Maar ze vertederen je toch altijd. Ik zou ze voor geen goud willen missen. Onze katjes noemden oorspronkelijk Molleke en Bolleke, maar Molleke is ondertussen Missy geworden, naar Miss Marple van Agatha Christie omdat ze ook zo’n nieuwsgierige speurneus is. Ze is al 3 keer een nacht en een dag verdwenen geweest, heel waarschijnlijk zat ze dan in een tuinhuis of garage opgesloten. Bolleke is dan zo vreselijk ongerust, en ik ook dat we geen van beiden en hap eten naar binnen krijgen. Bolleke komt de verdwijning van Missy dan aankondigen door constant naar binnen en buiten te lopen en te miauwen dat ik mee moet naar buiten. Ik denk dat Bolleke ongerust wordt van het moment dat ze Missy niet meer ruikt. Nu tracht ik niet ongerust te zijn als Bolleke niet ongerust is, maar dat lukt niet altijd. Ik probeer ze zoveel mogelijk binnen te houden, maar het zijn jagers dus ze willen naar buiten, nu al veel minder dan vroeger en dat vind ik niet slecht.

    Liked by 1 person

  3. Ja, echt, sokken. Soms was het wel heel bizar, die sokken waren per paar samengetrokken en soms waren die kletsnat, had ze die sokken in die vijver laten vallen waar ze al eens die koi uitgevist had ? ‘k Had geen idee waar dat kon zijn. Dat ware nog goeie sokken die waren niet versleten dus ik dacht, ‘k ga toch eens informeren. Wat bleek achteraf, dat waren legersokken van toen die man een paar jaar geleden in het leger was en die vrouw vond die sokken niet mooi en telkens na de was had ze die per paar samengetrokken om weg te gooien en onze klepto-kat had ze meegegraaid.
    Waar ze die worsten en al dat lekkers vandaan haalde is tot nu toe nog altijd een raadsel. Ze had toen precies een ingebouwde wekker. ’s Middags tussen 12 en 12.15 u. moest ze naar buiten, je kon haar met geen stokken binnen houden.
    Ze zijn alle 2 al van kleins af heel goeie jagers maar gelukkig beperken ze zich de laatste jaren tot meer “normale” kattenprooien.

    Liked by 1 person

    1. Legersokken! Het wordt steeds gekker. Ik heb ooit mijn kat met en mond vol eten en een kop die glom van de saus bij mijn buren uit het keukenraam zien komen. Ik heb die mensen een half jaar niet aan durven kijken. Ik denk dat ze nooit geweten hebben dat mijn kat met haar hoofd in hun pannen zat…

      Liked by 1 person

  4. Goeie Morgen Veronique. Heel juist. Ik zou je graag iets vertellen over mijn katjes. Ik heb 2 zusjes uit hetzelfde nest, en die worden op 3 juli 7 jaar. Toen ze ongeveer zo oud waren als Cootje, was er één die van alles meebracht naar huis. Muizen, vogels, vlinders, een duif, een koi… Toen is ze overgestapt op sokken. Je zag ze al van ver afkomen, haar kop in de lucht en zo fier als een pauw. Je zag haar denken : ” ’t vrouwtje zal deze winter toch geen koude voeten hebben”. Hier zat ik dan met zo’n 10 paar mannensokken.
    ‘k Had al eens stiekem gekeken of mijn buurman niet blootvoets liep. Negatief. Toen dacht ik ‘k ga mijn stoute schoenen aantrekken en eens polsen bij de buren. Inderdaad ik had de rechtmatige eigenaar gevonden. Daarna heeft ze zich toegelegd op meer eetbare vondsten, sneden hesp, kaas, been van kotelet (gevaarlijk) met nog een halve kotelet eraan en een paar keer een goed gebakken braadworst. Die strooptochten zijn plots gestopt, ik denk dat de buren ondertussen haar reputatie kennen en alles hermetisch afsluiten.
    En hou dan inderdaad je ogen maar droog als je ze zo bezig ziet.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

